ثبت روزانه بیش از ۸۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان قزوین 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: به طور میانگین روزانه ۸۸۶هزار و ۷۰۳ تردد خودرو در راه‌های این استان ثبت می‌شود.

جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در نشست بررسی آخرین وضعیت بهسازی راه‌ها، طول کل راه‌های استان را ۶هزار و ۷۰۵کیلومتر عنوان کرد و گفت: به طور میانگین روزانه ۸۸۶هزار و ۷۰۳ تردد خودرو در راه‌های این استان ثبت می‌شود.

حق لطفی افزود: ارزش سرمایه‌ای راه‌های قزوین ۳۰ هزار میلیارد تومان است و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری آن مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: سهم قزوین نسبت به کل متوفیات ناشی از تصادفات در کشور، دو درصد بوده و از سال ۸۵ روند کاهشی را در زمینه تلفات رانندگی داشته تا جایی که امسال نیز از نظر روند کاهش فوتی‌ها در بین سه استان نخست کشور قرار گرفت.

حق‌لطفی با اشاره به ارزیابی انجام شده از روسازی شبکه راه‌های شریانی این استان طی سال گذشته گفت:۳۱ درصد از راه‌های این استان بر اثر عبور بار‌های بیش از حد استاندارد و تردد خودرو‌های حامل مواد معدنی نیاز به بهسازی سنگین دارند.

وی با اشاره به موضوع تخلفات مربوط به حمل بار بیش از حد استاندارد و عبور خودرو‌های حامل مواد معدنی بدون بارنامه در جاده‌های استان گفت:در یک بررسی که با همکاری پلیس راه استان در خصوص خسارت عبور خودرو‌های معادن به جاده‌های استان انجام شد راه ۴۷ درصد از ۷۲روستایی که در مسیر معادن قرار داشتند تخریب شده و برای جبران خرابی همین میزان راه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار